Hartelijk dank voor uw melding of vraag. Wij gaan er meteen mee aan de slag. 


Wat gaan wij nu doen?

> Heeft u een vraag gesteld?

Persvragen en informatieve vragen beantwoorden we binnen enkele werkdagen.

> Heeft u een melding gedaan?

Medewerkers van ons Preventieteam, dat bestaat uit een dierenarts en bedrijfsdeskundige, nemen contact op met de veehouder om een afspraak te maken. Lukt dat niet, dan gaan zij er naar toe zonder een afspraak, maar dan mogen ze niet zomaar in de stallen komen. Daar moet de veehouder altijd toestemming voor geven. Het Preventieteam beoordeelt de situatie en maakt afspraken met de veehouder over het vervolg. Wanneer de melding niet ernstig lijkt, doen we een klein onderzoek naar de ernst van de situatie en nemen contact op met de veehouder.

Als het nodig is en als de veehouder akkoord gaat, dan schakelen we een Begeleidingsteam met onder andere een Maatschappelijk werker in. Zij gaan met de veehouder aan de slag om zaken weer op de rit te krijgen. Dat doen zij uiteraard samen met het netwerk van de veehouder, zoals familie, buren, dierenarts en veevoederbedrijven. Op de website van het Vertrouwensloket kunt u meer lezen over 'Een melding gedaan en dan?' Wellicht goed om te weten: Anonieme meldingen worden niet teruggekoppeld aan de melder. 

Bedankt!

Wij danken u nogmaals voor uw melding en gaan er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over de vervolgstappen.

Heeft u nog een vraag?

Stuur deze dan via het contactformulier van de website in.